Uppsägning och flytt

Har du hittat ett nytt boende, ska flytta från Älmhult eller helt enkelt måste säga upp din bostad av andra skäl är det alltid 3 månaders uppsägningstid. Uppsägningstiden börjar gälla från kommande månadsskifte efter du skrivit under eller mailat en uppsägning till oss på kontoret.

 

Vi behöver alltid ha en uppsägning skriftligt. Det är viktigt att spara bekräftelsen som du får från oss. 

 

Uppsägningsblankett på svenska

 

Termination form in English

 

När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket (https://skatteverket.se/flytta) så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till samtliga myndigheter och även till många företag.  Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring (www.adressandring.se).

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta ditt lägenhetsnummer i ditt kontrakt eller på ditt postfack eller ytterdörr.

Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan. Du ska se till att ditt namn finns på dörren eller på postboxen i entrén om det finns en sådan.

Älmhultsbostäder AB

Köpmangatan 27

343 30 Älmhult

Tel: 0476-554 20

JOUR: 0470-468 51

 

Telefontider

Mån - Fre 8.00 - 12.00

 

Besökstider

Mån - Tor 13.00 - 16.00

 

Hantering av personuppgifter

 

Dataskyddsombud: Peter Niklasson, VD, 0476-554 25

 

 

 

 

Vi använder cookies Jag godkänner