Är du hyresgäst
Felanmälan kan du göra via vår Hemsida/Mina Sidor, alternativt ringer du oss på 0476-554 20 mån-fre 08:00-12:00. Går också bra att skicka ett e-mail till abo@almhult.se.
Vid kontraktskrivning förlorar du dina poäng, vill du stå kvar i kön registrerar du dig på nytt.
Genom att logga in på Mina Sidor minst en gång var tredje månad med personnummer och lösenord. Du kan också ringa oss på 0476-554 20 och uppdatera din plats.
Gå in på fliken ”Mina Sidor” och klicka i ”glömt lösenord”, har du en e-postadress så skickas det en länk där du kan återställa ditt lösenord. Det går också bra att logga in med Bank-Id, då behöver du inget lösenord.
Önskar du säga upp din lägenhet så har du möjligheten att logga in via Mina sidor för att där göra en uppsägning, alternativt maila oss eller göra ett besök på vårt kontor för underskrift. En uppsägning måste alltid vara skriftlig och det är viktigt att du får en bekräftelse från oss för att uppsägningen ska vara godkänd.
Det finns en återvinningscentral vid Äskya i Älmhult. Har du inte tillgång till bil eller släp för skrymmande saker så är vår verkstad på Torngatan 4 C öppen mellan 07:00-16:00. Där finns olika containrar för detta, välkommen hit.
Det får aldrig placeras möbler, grovsopor eller annat skrymmande i källare eller vid förråd. Om det trots förbud hamnar på olämplig plats så skickar vi ett meddelande till berörda och tar sedan hand om sakerna snarast möjligt på grund av brandrisken och utrymning. Vidare sparar vi sakerna i 1 månad från hämtningsdagen och sedan kastas det på Äskya återvinningscentral.
Det krävs alltid samtycke från Älmhultsbostäder för att du ska få hyra ut din lägenhet i andrahand. Kontakta oss för mer information.
När du gör en flyttanmälan behöver du fylla i ditt lägenhetsnummer. Numret står på ditt kontrakt och är fyra siffror. Till exempel 1001.